2014%20Yl%C3%B6snousemus%20%C3%B6ljy%206

Vuosikokouksessa kehoitettiin lukemaan enemmän Raamattua. Itse olen lukenut vuoden ajan Trio Raamattua. Joku neuvoi, että ala Uudesta Testamentista. Oli mielenkiintoista lukea eri vuosikertojen tekstit rinnakkain. Joskus ei sitä vanhinta oikein ymmärtänytkään ilman myöhempää selistystä. Viikunapuu-vertausta katselin, miten yksi tahtoi kaataa tuottamattoman puun heti ja toinen apostoli kehoitti kastelmaan ja hoitamaan vuoden ja vasta sitten kaatamaan, jos se ei tuota hedelmää. Sinapinsiemenestä minun täytyi oikein malaata työ. Nyt olen Vanhassa testamentissa, mutta en jaksa aina lukea kolmea rinnakkain niinkuin alussa tein. Tällä hetkellä olen päässyt jo Jeremian kirjaaan. Sitä oli alussa raskasta lukea - aivan kuin olisi nykysanomalehden äärellä. Mutta loppuosa on jo helpompaa. Sitten on vielä satakunata sivua jälellä. -Yöllä, kun herää eikä nukuta, on mukavaa ottaa Raamattu esille ja lukea kappale ja taas nukkuu.

Tämän kuvan olen tehnyt ajatellen ylösnousemusta - miten viimeisenä päivänä ne, joille synnit on saarnattu anteeksi, pääsevät taivaaseen.